Foppe de Haan (oud trainer van SC Heerenveen) hield een praatje voor de genodigden, vrienden en vrijwilligers van museum Oold Ark en korenmolen de Weyert in Makkinga. In het museum kwamen jeugdherinneringen boven aan het wagenmakersvak. Hij zei beslist nog eens terug te zullen komen met zijn kleinkinderen.

Foppe nam op zaterdag 24 juli nog één maal plaats in het historisch kappersinterieur in museum Oold Ark in Makkinga.
Dit interieur is door kapper Bertus Fledderus geschonken aan het museum, waar het nu onderdeel uitmaakt van de expositie. Ter gelegenheid van de opening van dit onderdeel nam de vaste klant van Bertus, Foppe de Haan, nog één keer plaats in de stoel om geschoren te worden.
Het kappersinterieur is met Fledderus mee verhuisd vanuit Wolvega naar Elsloo. Nu de kapperszaak beëindigd is, valt het oude interieur te bewonderen in het museum.
Door de corona maatregelen is het veel te lang rustig geweest voor het publiek. Maar nu is het museum en de naastgelegen molen weer voor iedereen toegankelijk.
Nieuw te zien in het museum is een expositie over verzamelaar van oude gereedschappen, Albert Mulder, wiens honderdste geboortejaar hiermee wordt herdacht. Dit expositie onderdeel is samengesteld door de kinderen van Albert Mulder. Zoon Bertus Mulder vertelde over het leven van zijn ouders en wat hun betekenis voor het dorp Makkinga is geweest.
Ook is nog een expositie met vuurstenen gereedschap van de Hamburg- en Tjonger (Federmesser) cultuur te bezichtigen. De expositie heeft de toepasselijke naam "Et Ooldste Ark" en toont artefacten die zijn gevonden bij Lochtenrek. Door de verplichte corona sluiting zijn nog maar weinig mensen in de gelegenheid geweest om dit onderdeel te bekijken. Deze wisseltentoonstelling blijft daarom nog wat langer staan.